25 november 2023

Koersbal en/of Darten

Geachte leden, er zijn nog enkele mogelijkheden om de deelnemersgroepen

van Koersbal en/of Darten uit te breiden.

Koersbal
Koersbal is van oorsprong een Australische sport die enigszins lijkt op Jeu de boules.
Het is een balspel dat binnen (dus niet weersafhankelijk) wordt gespeeld op een mat van 8 bij 2 meter.
Er wordt gespeeld met 2 sets (kleuren) van 4 ballen met een diameter van 100 mm en een wit doelballetje (jack) met een diameter van 52,4 mm en een meetlint. De “koersballen” zijn van massief kunststof. De bal is niet helemaal rond waardoor deze bij het afremmen een curve (bocht) maakt. Ze zijn aan de zijkanten gemerkt met cirkels. De kleine gekleurde cirkel geeft de zwaarste kant van de bal aan en daarmee de richting van de afwijking.
Er spelen telkens twee teams van twee personen tegen elkaar. De bedoeling van het spel is, om de bal zo dicht mogelijk te rollen bij de jack, het witte doelballetje.
Het is een sport die zeer geschikt is voor zowel jongere als oudere senioren, man of vrouw, met of zonder lichamelijke gebreken, die naast eenvoudig en rustig bewegen ook van een beetje wedstrijdspanning houden.
Bewegen is gezond, daarom wordt in het kader van MBvO (Meer Bewegen voor Ouderen) steeds meer koersbal aanbevolen en gespeeld.

Iedere woensdag van 9.30 uur tot 11.30 uur wordt er in “D’n Aachterûm” koersbal gespeeld.
Op woensdag 4 mei bent u, onder het genot van een gratis lekker kopje koffie / thee, van harte welkom om te komen kijken en/of, onder begeleiding van ervaren leden, mee te spelen om te ontdekken dat dit ook uw sport is.
Bent u verhinderd op deze dag loop dan gerust op een andere woensdag even binnen of bel voor nadere informatie met een bestuurslid.
Gewoon doen!!!!!! U bent van harte welkom.

Darten
Darten is een sport die zeer geschikt is voor zowel jongere als oudere senioren, man of vrouw, met of zonder lichamelijke gebreken, die naast eenvoudig en rustig bewegen ook van een beetje wedstrijdspanning houden.
Bewegen in spelverband is niet alleen gezellig maar ook gezond, daarom wordt in het kader van MBvO (Meer Bewegen voor Ouderen) steeds meer het darten aanbevolen en gespeeld. En niet te vergeten: Darten is ook concentratie verhogend.
Het spel wordt gespeeld met een dartbord en 3 pijltjes.
Er kan gespeeld worden: solo (b.v. oefenen), met twee personen of in team verband.
Er zijn diverse spelmogelijkheden.

Iedere dinsdag van 9.30 uur tot 12.00 uur worden er in “D’n Aachterum” in een gezellige en ontspannen sfeer (oefen)wedstrijdjes gespeeld. Er zijn voldoende dartboards aanwezig.
Uitbreiding van de bestaande spelersgroep is mogelijk, zelfs gewenst.
U vraagt zich misschien vaak af: Is dit ook een sport ook mij??
Kom het proberen!!!!
Op dinsdag 4 mei bent u, onder het genot van een gratis lekker kopje koffie / thee, van harte welkom om te komen kijken en/of mee te spelen om te ontdekken dat dit ook uw sport is.
Er zijn diverse ervaren spelers aanwezig om u het kunstje aan te leren en uitleg over de spelregels te geven. Ook pijltjes zijn beschikbaar. Dus doe het!!!
Bent u verhinderd op een van deze dagen loop dan gerust op een andere dinsdag even binnen.
U bent van harte welkom.

Het bestuur van de KBO-Reusel
Voor telefonische info Gust Lathouwers 06-53334035